Agathe
Martel

Agathe Martel (français)
Agathe Martel has attracted considerable critical and public acclaim for the beauty of her voice, her outstanding artistry and her elegantly communicative stage presence. Opera News mentions her "lovely voice, rich in color, and capable of an attractive sensuality", while Classics Today places her "in the long line of world-class contemporary Canadian singers". She has sung leading roles on the operatic stage, including Gilda (Rigoletto) and Adina (L'Elisir d'amore) for l'Opéra de Québec, Marguerite (Faust), Mimí and Musetta (La Bohème) for l'Opéra de Dijon, Gilda for Opera Lyra Ottawa, and Antonia (Les Contes d'Hoffmann) for l'Opéra de Montréal. She has also been a guest soloist with several Canadian orchestras, including those of Toronto, Montreal, Edmonton, Quebec City and Ottawa, in works such as Haydn's Creation, Mozart's Mass in C minor, Brahms' German Requiem, Berlioz's Nuits d'été, Strauss' Four Last Songs and Orff's Carmina Burana.

Agathe Martel has given recitals in Toronto, Chicago, Victoria, Montreal, Lausanne and Washington DC, in repertoire covering ten languages and three centuries. Her discography, widely praised by international reviewers, is composed of Vai Azulão, a beautiful programme of South American songs released by Toronto-based Marquis, and Mélodies françaises produced by SNE. Recipient of many distinctions, of which the Prix d'Excellence from l'Opéra de Québec, the First Prize at the Montreal Symphony Orchestra Competition, the Adelina Patti Prize, the John Newmark Prize and the Raoul Jobin Prize, Agathe Martel's forthcoming engagements include the Brahms German Requiem and the Strauss Four Last Songs on tour with l'Orchestre Métropolitain du Grand Montréal under the baton of Yannick Nézet-Séguin, Mozart's Mass in C minor at the Domaine Forget, the role of Gilda for Manitoba Opera, the role of Antonia for Opera Lyra Ottawa and l'Opéra de Québec, and the role of Violetta (La Traviata) at the Dvorak National Theatre in the Czech Republic.

Marc Bourdeau (français)
Marc Bourdeau has performed in concert and on disc with some of the finest Canadian singers of his generation such as Kevin McMillan, Agathe Martel, Brett Polegato, Sharon Coste, Jean-François Lapointe and Karina Gauvin. He has appeared in North and South America, Europe and the Far East, including engagements at the Ravinia, Montpellier, Lanaudière, Bath, Karlsruhe, Sendai and Maracaibo festivals, and he has collaborated in master classes with illustrious singers Peter Schreier, Thomas Hampson, Jorma Hynninen and Hughes Cuénod. Guest professor at the La Chaux-de-Fonds Conservatoire in Switzerland, and director of the Liederkreis Society, he studied in Geneva, New York and London.

Agathe Martel (english)
Agathe Martel a reçu l'éloge de la critique et du public pour la beauté de sa voix, pour ses remarquables qualités d'interprète et sa présence scénique élégamment communicative. Opera News mentionne sa "belle voix, riche en couleurs, et capable d'une jolie sensualité", tandis que Classics Today souligne qu'elle se situe "dans la longue lignée de chanteurs canadiens de calibre international". Elle a tenu des premiers rôles à la scène lyrique, parmi lesquels Gilda (Rigoletto) et Adina (L'Elisir d'amore) à l'Opéra de Québec, Marguerite (Faust), Mimí et Musetta (La Bohème) à l'Opéra de Dijon, Gilda à Opera Lyra Ottawa, et Antonia (Les Contes d'Hoffmann) à l'Opéra de Montréal, en plus d'être soliste invitée avec plusieurs orchestres canadiens, dont ceux de Toronto, Montréal, Edmonton, Québec et Ottawa, dans des œuvres telles La Création de Haydn, la Messe en do mineur de Mozart, le Requiem Allemand de Brahms, les Nuits d'été de Berlioz, les Quatre derniers Lieder de Strauss, et le Carmina Burana de Orff.

Agathe Martel a donné des récitals à Toronto, Chicago, Victoria, Montréal, Lausanne et Washington DC, dans un répertoire couvrant dix langues et trois siècles. Sa discographie, largement saluée par la critique internationale, comprend Vai Azulão, un magnifique programme de mélodies sud-américaines publié par la maison torontoise Marquis, et Mélodies françaises paru chez SNE. Lauréate de nombreuses distinctions, dont le Prix d'Excellence de l'Opéra de Québec, le Premier Prix du Concours de l'Orchestre Symphonique de Montréal, le Prix Adelina-Patti, le Prix John-Newmark et le Prix Raoul-Jobin, les prochains engagements d'Agathe Martel comprennent le Requiem Allemand de Brahms et les Quatre derniers Lieder de Strauss en tournée avec l'Orchestre Métropolitain du Grand Montréal sous la baguette de Yannick Nézet-Séguin, la Messe en do mineur de Mozart au Domaine Forget, le rôle de Gilda à Manitoba Opera, celui d'Antonia à Opera Lyra Ottawa et à l'Opéra de Québec, et Violetta (La Traviata) au Théâtre National Dvorak en République Tchèque.

Marc Bourdeau (english)
Marc Bourdeau a joué en concert et sur disque avec quelques-uns des meilleurs chanteurs canadiens de sa génération, dont Kevin McMillan, Agathe Martel, Brett Polegato, Sharon Coste, Jean-François Lapointe et Karina Gauvin. Il s'est produit en Amérique du Nord et du Sud, en Europe et en Extrême-Orient, y compris aux festivals de Ravinia, Montpellier, Lanaudière, Bath, Karlsruhe, Sendai et Maracaibo, et il a collaboré en classes de maître avec les illustres chanteurs Peter Schreier, Thomas Hampson, Jorma Hynninen et Hughes Cuénod. Professeur invité au Conservatoire de La Chaux-de-Fonds, en Suisse, et directeur de la Société Liederkreis, il a étudié à Genève, New York et Londres.